Warsztat matematyczny-rozwijanie umiejętności mierzenia długości

narzedzia-kuchenne

Dla dzieci w wieku przedszkolnym najważniejsze jest doświadczanie. To doświadczanie przez dziecko, czyli wypróbowanie „na własnej skórze” pewnych czynności, staje się swoistą podwaliną, z której maluch tworzy pojęcia i nabywa nowe umiejętności. Dlatego zamiast słownie tłumaczyć dziecku trudne pojęcia matematyczne, pozwól mu działać i doświadczać samodzielnie. A sprawdzi się to znakomicie w Twojej kuchni.

Wystarczy, że z kuchennej szuflady wyjmiesz na stół wszystkie chochle, drewniane łyżki, ubijaczkę do jajek, tłuczek do schabu, wałek do ciasta, sztućce i inne „gadżety”. Już sam fakt, że pozwalasz mu na eksperymentowanie z kuchennym wyposażeniem sprawi, że do zabawy chętniej się przyłączy. Teraz poproś, by maluch poukładał wszystkie przybory w kolejności od najdłuższego, do najkrótszego lub niech oddzieli co jest plastikowe, co jest metalowe, a co drewniane.

A że matematyka także wypełniona jest rytmami, bowiem liczenie wywodzi się z rytmów, więc ułóż dziecku ze sztućców prosty ciąg powtarzalnych rzeczy i poproś, żeby dokończyło rytm.

Pamiętaj, że dzięki kształtowaniu dziecięcej zdolności do dostrzegania regularności rytmicznych, łatwiej będzie dziecku zrozumieć świat, w którym funkcjonuje. A w niedalekiej szkolnej przyszłości matematyka będzie jedynie przyjemnością.

Dodaj komentarz